De grupper som påverkas av profilkläder, och varför

Swagg brodyr på kläder

De grupper som påverkas av profilkläder, och varför

Kläder säger mycket om oss – vem vi är, vår status, hur vi vill uppfattas m.m. Profilkläder gör det i ännu högre grad. De fungerar både som en uniform för en viss roll och som ett sätt att lyfta och exponera varumärket. När personalen bär profilkläder i Stockholm och på andra platser skickar de starka signaler till omvärlden, och det är många olika grupper som påverkas av det budskapet. Fler än vad man kan tro. Det här är de grupper som påverkas av profilkläder, och varför de gör det.

 

Kunderna

Det här är den mest självklara gruppen. Tänk på när du sist flög, och hur du kände dig när du välkomnades av flygpersonalen. Den yrkesgruppen är alltid klädd i stiliga välanpassade uniformer som både harmoniserar med flygbolagets färger och varumärke samt att kläderna tydligt visar deras yrkesroll och uppgift. Effekten blir att vi genast vet att vi är i kompetent personals trygga händer, och att de kommer att hjälpa oss på bästa sätt. Profilkläder ger precis samma effekt oavsett om det handlar om en snickeriverkstad, en ostaffär eller en revisionsbyrå – de ger omgående kunder och klienter en känsla av igenkänning, professionalism och förtroende. Samtidigt får de en känsla av tillhörighet och lojalitet gentemot varumärket.

 

Personalen

Profilkläder påverkar inte bara de som ser dem – de har i allra högsta grad en positiv inverkan på de som bär dem också. Medarbetare som bär en snygg enhetlig uniform känner sig mer kompetenta och serviceinriktade. De vet att de är en del av någonting större och att varje individ jobbar mot ett gemensamt mål. Profilkläderna stärker dessutom teamkänslan bland medarbetarna. Man känner sig som ett sammansvetsat team som hjälps åt. Med rätt profilkläder blir personalen effektivare, trevligare och får bättre självförtroende.

 

Allmänheten

Det finns ingen bättre reklam än den som bärs av någon som utstrålar kompetens i sitt arbete. Vi omringas av alla sorters reklam, men om den bärs av någon som faktiskt gör det jobb som budskapet utlovar känner vi förtroende för den. I kombination med firmabilar, hemsidor m.m. så utgör profilkläderna en stark del av exponerandet av varumärket. Och finns det någon annan form av reklam som är så rörlig och exponerar varumärket mot så många som en duktig medarbetare i profilkläder?

 

Investerare

När någon funderar på att investera i en verksamhet så letar de efter tecken på att det kommer att bli en framgångsrik investering. De vill se nöjda lojala kunder som känner sig trygga hos personal som utstrålar kunnande och servicekänsla. De vill se glad personal som utstrålar professionalism och självförtroende. De vill se medarbetare som agerar som ett team. Och de vill se ett starkt varumärke som får mycket exponering. Allt det här hittar de i profilkläderna.

 

Konkurrenter

Några som letar efter samma tecken som investerare (men helst önskar att inte hitta dem) är konkurrenterna. Snygga enhetliga profilkläder skickar tydliga signaler om framgång inom sin bransch, och får verksamheten att sticka ut från konkurrensen.

 

Är du nyfiken på hur profilkläder kan hjälpa er att lyfta varumärket, locka kunder, stärka personalen och få konkurrenterna att darra i knävecken, hör av dig till oss på Swagg profilkläder i Stockholm så ser vi till att hjälpa dig att bli mer framgångsrik.

No Comments

Post A Comment